Las Vegas in Nevada

12 augustus 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Het valt me mee dat er door de boys gedurende deze reis niet gemopperd wordt over het vroege begin van de dag (voor vakantiebegrippen).

In Death Valley was de camper heerlijk koel gebleven, dankzij de airco (het lawaai op de koop toegenomen). Even na half 8 waren we weer in bedrijf. Alle andere rv-campers waren al vertrokken. Wel vreemd, alleen op het terrein in de middle of nowhere maar wel comfortabel aangesloten op stroom en water en dus selfsupporting. Het was om half 8 35 graden en dus durfden we wel in de schaduw van de camper te ontbijten.

Rond 09.00 uur weer op pad. Langs Mustard canyon en enorme zandduinen zijn we naar Badwater gereden. Het laagste punt van de valley. Het kan hier enorm regenen en dan is er ook meteen wateroverlast in de zin van overstroomde wegen etc. Als er dus water is, dan op het laagste punt. Toen we daar aankwamen was daar inderdaad een basin van enkele vierkante meters water en een zoutvlakte van vele vierkante kilometers. Natuurlijk hebben we met de vingertop even geproefd. Een klein wandelingetje voor het maken van mooie foto's maar niet te ver, de temperatuur liep alweer op.

Vervolgens zijn we langs Mule Canyon naar de grens met Nevada gereden. Afscheid van Californië. Op naar Las Vegas!

Vroeg in de middag kwamen we aan in de voorsteden van Las Vegas en hebben eerst wat tijd besteed aan tanken, bandenspanning meten en boodschappen doen in Walmart. Wat een enorm grote supermarkt/warenhuis. En een enorme parkeerplaats waar we zelfs moeite moesten doen om onze camper naderhand terug te vinden.

Vervolgens reden we de stad in. Het deed me denken aan Dubai, midden in de woestijn, met wolkenkrabbers en billboards, geheel over de top. Vervolgens op zoek naar onze camping. Min of meer toevallig namen we meteen de goede weg en reden we er direct op aan. Bizar, een camping midden in zo'n drukke stad. We waren vroeg, de dame aan de receptie beloonde ons met een plaats met een boom. Yeah! En water, elektriciteit en WiFi. Nog steeds was het warm, maar aangenamer dan Death Valley. De boys zijn meteen naar het zwembad getogen. Wij hebben maar eens een wasje gedraaid. Ook geen overbodige luxe na zoveel dagen onderweg en het kan nu omdat we hier twee nachten blijven.

We zijn hier een kleine camper, de campers hier zijn tot wel 1,5 keer zo groot, met slide-outs aan alle kanten! Overdag leeft men in de supergrote en super-de-luxe airconditioned campers, tegen de avond volgt er een barbecue en daarna gaan ze naar de strip om te gokken in de casino's. Als we de campers zien, werpt het wel zijn vruchten af. Iedereen geniet van de luie dag en het zou me niks verbazen als we pas morgen 'The strip' gaan ontdekken.

1. WatsHenk Gruben:
    13 augustus 2017
    Las Vegas met vele herinneringen;tot de volgende;dan,dank.