Sequoia

11 augustus 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

In een paar dagen tijd ben ik het camper-leven erg leuk gaan vinden. Nu hebben we ook best comfort in onze mega-camper. D'ouwelui hebben een eigen slaapkamer met groot bed, douche en toilet. Coen en Stefan slapen boven de bestuurderscockpit. De eerste nacht kwam Coen regelmatig in onzachte aanraking met het dak maar daarna raakte hij er aan gewend. Sieme en Christian slapen in het middengedeelte op dat wat overdag de banken zijn. De campings zijn een soort scouting terreinen, bij elke plek staat een picknicktafel en is een vuurplaats aangelegd, 's avonds zitten alle campinggasten rond hun vuur. Geen radio's, geen lawaai. Basis toiletgebouwen, maar schoon en altijd voorzien van wc-papier en handzeep-pompjes. We krijgen al wat handigheid in het koken, water opwarmen en op tijd weer onderweg zijn, zodat er 's middags tijd overblijft. De boys vermaken zijn onderweg met raadsels en spelletjes. De stroom kan tijdens het rijden alleen gebruikt worden voor het opladen van een telefoon, niet voor laptops. WiFi hebben we sinds San Francisco niet meer gehad, behalve bij een supermarkt onderweg, waar ik gisteren de blog snel heb bijgewerkt (foto's lukte nog niet en dat kan pas weer als we goede WiFi hebben).

Vanuit Yosemite zijn we zuidwaarts gereden. Onderweg zijn we diverse malen gestopt, wat een mooie panorama's! Langzamerhand werd het landschap weer vlakker. Tijd voor een supermarkt, een lunch (in de schaduw van de camper) en tanken. Daarna zijn we Kings Canyon national park ingereden, wat na een tijdje overging in Sequoia national park. De uitzichten zijn op de ene plek nog mooier dan de andere. Sequoia is bekend vanwege de enorme sequoia-bomen met vele meters omvang. We kwamen in een steeds dichter bebost gebied en stopten natuurlijk bij de eerste sequoia bomen voor het nemen van foto's. We hebben er veel gezien. Vlakbij de camping hebben we Giant Forest bekeken en de gigantische Sherman Tree waar we een korte wandeling hebben gemaakt. Vervolgens naar de camping. Eric en Coen hebben water gevuld en afvalwater/rioolwater geloosd op het daarvoor bedoelde dumpstation. Coen heeft de techniek van de camper al aardig in de smiezen. Sieme heeft het vuur aangestoken om het vlees op te grillen en ik heb een grote salade gemaakt. Na de afwas was er nog tijd voor een biertje en wijntje bij het kampvuur. Ook nu was het om 22.30 uur stil in de camper.

1. Janet:
    12 augustus 2017
    Nou, jullie leren het al, een gesmeerd systeem waarin iedereen zijn rol heeft, een soort ANWB- familie zullen we maar zeggen.