Een dag in Las Vegas

14 augustus 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Las Vegas!

Het was na een zwembad-middag en avond voor iedereen een slow start gisteren, maar om kwart voor 11 hadden we dan toch een über taxi om naar de stad te gaan. App openen, aangeven waar je bent en waar je naar toe wilt en je krijgt in beeld wie er in je buurt is en welke auto je voor welk bedrag kunt krijgen. Eenmaal op 'The strip' hebben we ons vergaapt aan hotel Luxor en hotel Excalibur. Geheel in het thema gebouwd en alles er op gericht om ons het casino in te krijgen en te houden. Wat een absurde wereld. Om deze tijd zaten er al genoeg gasten drinkend en rokend aan de gokkasten of pokertafels. Vervolgens naar hotel New York, waar zowel de Brooklyn bridge als Statue of liberty nagebouwd zijn. Zo zijn we een aantal hotels /casino's afgelopen. Ceasar's Palace spande wel de kroon met een nagebouwd Colloseum. Daarna hotel Palazzo en The Venetian, waar het San Marco plein geheel is nagebouwd, met blauwe hemel. Met gondels waarmee je voor veel geld een stukje kunt varen. Lopend van het ene naar het andere hotel begonnen we onze voeten wel te voelen. Über taxi gebeld om naar Slotzilla te gaan. Dit is een zipline die in twee hoogtes over de winkels en casino's gaat. We hadden gereserveerd, voor Coen de hoge van 35 m hoog, voor de rest de lage van 22 m hoog (ja zelfs d'ouwelui waren zo gek). Het was wel even wachten, instructie, gezekerd worden en dan maar loslaten om naar beneden de suizen... Spannend! De eerste seconden was het toch even slikken, maar een leuke ervaring en geheel in stijl van de gekte van deze stad! Op Coen moesten we iets langer wachten en die hebben we dus mooi kunnen fotograferen. Daarna bij hotel Treasure Island heerlijke burgers en ribs gegeten. Van de lichtshows bij de hotels (licht, geluid, waterballet) hebben we er daarna twee gezien: bij le Mirage en bij Bellagio. Ze maken er wel wat van hier. Maar de vermoeidheid sloeg toe. De herrie, het licht, het verkeer, het gaat hier 24 uur per dag/365 dagen per jaar door. Rond 21.00 uur waren we terug bij onze camper.

Vandaag richting Grand Canyon. Mogelijk geen WiFi daar, dus het kan even duren tot een volgend verslag.

1. Barry Rang:
    14 augustus 2017
    Het wordt al een heel boekwerk, dank zij Clara!!
  2. WatsHenk Gruben:
    14 augustus 2017
    Dank je wel weer voor de bekende beelden van Las Vegas.Een beel beeldwerk ionderdaad. Niet te veel gokken hoor; en blijf voorzichtig rijden; want tzt wel thuis.
  3. WatsHenk Gruben:
    15 augustus 2017
    Opnieuw bedankt en gefeliciteerd met de gokgelden;hou het liever in de portemonnaie
  4. Jans:
    15 augustus 2017
    Mooie fotos en wederom een mooi reisverslag. We kijken uit naar het volgende.... groetjes uut Borger.