Naar Yellowstone

18 augustus 2017 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Coen had heerlijke paella gemaakt, ook al was het op Amerikaanse wijze vanwege de beschikbare ingrediënten, het is schoon opgegaan. We zullen hem missen want bij aankomst op de campings regelde hij in no time water, elektriciteit of generator. Het was vannacht warm, we hebben weer met de airco aan geslapen. De luchthaven was vlakbij onze stadscamping en hier hebben we Coen om 08.00 uur weggebracht. Mooi op tijd want de vlucht bleek een half uur eerder te gaan dan oorspronkelijk gepland, namelijk om 09.35 uur!

Vervolgens zijn we noordwaarts gereden richting Teton National Park en Yellowstone National Park. Voor ongeveer 100 mijl (150 km) reden we door de staat Idaho. De afstanden lijken enorm, maar het is doorgaans rustig op de weg en het schiet lekker op.  Je kunt hier wel meters maken. Al snel werd de natuur anders, riviertjes, bossen en bergen afgewisseld door groene valleien en gele akkers. Niets verraadde nog dat we richting vulkanisch gebied gingen, tot aan de eerste bordjes 'hot springs'. Even later verscheen ook het eerste lava-gesteente in het landschap. Langs de kolkende rivier reden we omhoog naar Jackson. De natuur deed me nog het meeste denken aan de Canadese Rockies. Mooie ranches hier en duidelijk meer welvaart.

In Jackson (dit leek ook erg op Banff in Canada) hebben we boodschappen gedaan, er rekening mee houdend dat er in Yellowstone weinig te krijgen is. Vervolgens zijn we via Teton National Park naar Yellowstone National Park gereden. Prachtig, al die meren en watervallen! Bij de camping stond 'fully booked' maar gelukkig hadden we ook hier een reservering en stonden we even later op een ruime plek in het bos, vlakbij een groot meer. We zijn even naar het meer gelopen, waar we een kleine bever zagen. En uitwerpselen en sporen van een beer! Ook hier hebben we weer de uitdrukkelijke instructie gekregen geen eten of afval buiten de camper of bear storage boxen te laten. Afwassen mag niet buiten en afwaswater mag niet buiten geloosd worden (maar in een speciaal afgesloten ruimte).

Toen we de bbq wilden aansteken konden we de briquetten niet vinden. Hmm, verschillende theorieën over of ze op de vorige camping zijn blijven staan of ... Sieme en Eric hebben gauw nieuwe gehaald. Het is een terrein zonder water en elektriciteit (gelukkig hebben we een aardige voorraad water in de tank en een accu voor licht en het verwarmen van water), 's avonds zit iedereen rond zijn kampvuurtje. Stefan heeft een salade gemaakt en Sieme de (tevens spookverhalenverteller) heeft na de bbq een vuur gestookt.

Ps Coen heeft bij zijn overstap in Dallas 3 uur vertraging opgelopen, maar is inmiddels weer in Nederland.

1. WatsHenk Gruben:
    19 augustus 2017
    Wat een avontuur om te lezen; blijf voorzichtig onderweg in het grote UAS.
  2. WatsHenk Gruben:
    19 augustus 2017
    Dank opnieuw;ik geniet van de beelden.