Golden Gate bridge en San Francisco op de fiets

8 augustus 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag een fietstocht in San Francisco inclusief de Golden Gate bridge. Fietsen vlakbij het hotel opgehaald, dat leek ons handig, niet wetende dat we daardoor tig heuvels extra op en af zouden moeten fietsen. De kleintjes (van 19, 17 en 17 jaar oud) moesten verplicht een helm op. Met de steile straten en bijbehorende snelheid waarmee ze er af en toe afjakkerden misschien nog niet eens zo'n gek idee.

We begonnen bewolkt. Eerst op weg naar Alamo Square waar de prachtige Victoriaanse huizen te zien zijn.

Het is vandaag 8 augustus, de geboortedag van mijn moeder en van Eric's vader en van Eric's oom. Alledrie zijn ze niet meer bij ons. We hebben een kerk opgezocht en hebben er kaarsjes aangestoken. Even een moment van gedenken in de hectiek van onze reis. Buitengekomen bleek Christian op een richel van de kerk geklommen te zijn. Gelukkig met fietshelm op, maar o, o, o...

Vervolgens naar het Golden Gate Park gefietst. Het leek een beetje op Central Park, maar hier mogen ook auto's rijden. Die staan langs de weg geparkeerd en dat is jammer, want is een prachtig groen park. We kwamen uit bij de Nederlandse windmolen aan het brede strand. De zon liet ons wat in de steek dus het strand lokte niet erg. Door maar weer, want we waren nog lang niet bij de Golden Gate brug. Onderweg geluncht om de energie weer wat aan te vullen.

Uiteindelijk kwamen we na een enorme klim bovenaan het hoogste punt, waar we natuurlijk memorabele plaatjes maakten. Toen naar beneden om de brug op te fietsen. Maar... we waren nog maar met z'n vijven: Christian mistte! Waar kon hij zijn? Sieme had hem een tijd daarvoor nog op een bospad gezien. Maar ja was hij daar op gebleven en waar kwam dat uit? Sieme is het hele stuk de berg weer op gefietst, maar kwam een tijd later ook weer alleen terug. Ondertussen probeerden wij Chris te bellen. Dat lukte niet erg, maar uiteindelijk werden we gebeld door een Amerikaans telefoonnummer en hadden we contact met Christian. Ruim een half uur later hadden we elkaar terug gevonden, uiteraard gevolgd door een enorme discussie over het hoe en vooral wie.

Maar de Golden Gate brug wachtte. De bewolking en mist hingen nog steeds rond de brug en er waaide een harde, koude wind (dank voor de tip van de vesten/jassen Jeanette), maar we fietsten ons wel warm. Een prachtige ervaring! Het eiland aan de andere kant van de baai zag er mooi uit (het leek op Corsica?), maar aangezien het al 16.00 uur was en we van meerdere kanten gewaarschuwd waren voor lange wachttijden voor de ferry, hebben we die gok niet genomen en zijn dus ook per fiets teruggekeerd. Vervolgens moesten we de halve stad nog door, weer tig heuvels op en af.

De boys wilden nog shoppen maar de ouwelui waren ernstig toe aan een drankje, dus is het gezelschap even opgesplitst. Om daarna pizza's te halen bij een restaurant om de hoek van ons hotel. Niemand had nog puf voor een uit-etentje dus snel richting de kamers.

Morgen halen we de camper op en gaan we richting Yosemite!

1. Barry Rang:
    9 augustus 2017
    Sterkte met de jongste jongens!!
  2. Jeanette:
    9 augustus 2017
    Hahaha wij misten alleen een tas toen we boven bij de brug waren, uiteraard ook gevolgd door enige discussies. Gelukkig dat Chris weer snel gevonden was!
  3. Janet:
    9 augustus 2017
    Nou, de ervaringen zijn meer dan alleen het bezoeken van de highlights. Leuk jongens.
  4. Ellen de Groot:
    9 augustus 2017
    Tja en dan mis je je eigen vertrouwde E-bike natuurlijk wel heel erg ;-)
  5. Desiree:
    9 augustus 2017
    Toppie ziet er leuk uit foto's super geniet er van echt avontuur vooral om het stel bij elkaar te houden Ha Ha xDees
  6. Nathslie:
    10 augustus 2017
    Super Clark, leuk om je verhalen te lezen!!