Ketchikan en Misty fjords

29 augustus 2018 - Ketchikan, Alaska, Verenigde Staten

We zijn in Alaska. Het leuke stadje Ketchikan met zijn vele houten huizen staat als 4e op de ranglijst van plaatsen ter wereld waar de meeste regen valt. En zo ook vandaag... het is bewolkt, mistig en het regent. We maken vandaag met een aantal gasten een excursie naar de ‘Misty fjords’. Een boottocht van ruim anderhalf uur brengt ons bij de fjorden. Onderweg zien we arenden en hun nest. Ook zien we zeehonden. Dan komen we bij de Misty fjords, dit is een National Park. De gids vertelt over het ontstaan van deze rotsformaties en de vele watervallen. Hier merk je de enorme wijdsheid van Alaska. Deze staat is dan ook zo groot als Spanje, Frankrijk, Duitsland en de Benelux samen. We zijn zoveel mogelijk op het bovendek om foto’s te nemen. Na prachtige panorama’s en nog meer zeehonden en arenden varen we terug naar Ketchikan. De zon breekt door!

Nog even wat souvenirs shoppen en dan gaan we terug naar de Noordam. Tijdens het wegvaren uit dit fjord wordt de boeg opengesteld voor alle gasten! Op naar onze volgende haven Juneau!