De mooiste dag om walvissen te spotten in Juneau

30 augustus 2018 - Juneau, Alaska, Verenigde Staten

We varen al vroeg het fjord nabij Juneau binnen. Het is nog bewolkt en mistig maar al snel breekt de zon door. Rond 10.00 uur liggen we aan de kade en vertrekt onze excursie naar Tongass National Park om walvissen en and ander wildlife te spotten. Onderweg zien we al meerdere arenden. We gaan aan boord van een kleiner bootje en varen de baai in. Bij het wegvaren zien we al zeehondjes.

Wat een betoverende natuur. Er hangen nog steeds laaghangende wolken terwijl de zon erg haar best doet ze op te lossen. De bergtoppen doemen achter de wolken op. Het geeft een heel serene sfeer. Na een half uurtje mindert de kapitein vaart en worden de eerste waterdamppluimen van walvissen gezien. Meerdere walvissen zijn aan de oppervlakte en duiken en rollen wat. Uiteindelijk duiken ze dieper en worden we getrakteerd op de staart! Als we naar een andere plek varen, zien we diverse zeeleeuwen zwemmen en zonnebaden op een boei. Ook vechten ze met de zeemeeuwen om de vis. Opnieuw zien we walvissen, voordat we terugvaren naar de haven. We hebben een geweldig zicht op de bergen en gletsjers rondom, dankzij de prachtige zonnige dag! Terug bij het schip gaan we nog met de kabelbaan naar Mount Robert. Een mooie gelegenheid met dit mooie weer, want boven heb je vanaf de verschillende wandelpaden een fenomenaal uitzicht over de fjorden en baaien en natuurlijk op de kleine cruisescheepjes ver onder ons. We kunnen nog even van Juneau blijven genieten want we vertrekken pas om 22.00 uur naar de volgende bestemming.