Inside Passage een dag met een gouden randje

29 augustus 2018 - Inside Passage, Alaska, Verenigde Staten

We hebben een groot deel van de nacht in de mist gevaren, getuige de scheepshoorn, die regelmatig over het water klinkt. Maar dat blijkt een mooi voorteken voor de dag, want de zon breekt door. Om 10.00 uur ontmoeten we elkaar in de Captain’s corner van het Crow’s Nest. Hier bespreken we het programma en de excursies van de komende dagen. Daarna geniet ieder van de Inside Passage. Wat een geluk hebben we. De zon schijnt volop, maakt de lucht bijna strakblauw en vooral op het achterdek kun je uit de wind in een t-shirtje zitten. Het landschap is schitterend, de uitgestrekte naaldbossen op heuvels en bergen geven een schitterend panorama.

Nog meer geluk, even na de middag worden de eerste walvissen gespot. Wel op afstand, maar we zien ze boven komen om te ademen en hun waterdamppluimen achter te laten.

De hele middag zien we ze van tijd tot tijd. In de avond genieten we van een heerlijk Captain’s dinner. Wat een leuke en gezellige groep hebben we, er zijn leuke gesprekken en er wordt veel gelachen!