Horseshoe Lake Trail en Denali

5 september 2018 - Denali National Park and Preserve, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een vrije dag in Denali National Park. Voor sommigen gelegenheid het even rustig aan te doen, anderen willen graag wat wandelen. Dit kan natuurlijk op eigen gelegenheid vanaf het Visitor Center maar ik heb de groep aangeboden met hen de Horseshoe Lake Trail te wandelen, rondom het meer. We vertrekken in de ochtend en de buschauffeuse zet ons af bij het begin van de wandeling. Eerst dalen we helemaal af naar meer. Daarna volgen we het pad rondom het meer, er zijn steeds mooie doorkijkjes en het meer ligt er als een spiegel bij. Ook komen we bij de beverdam. De bevers hebben hier flink hun best gedaan. Naast de stevige dam is een beverburcht zichtbaar en er zijn diverse bomen geveld. Bevers zijn intelligente beesten, ze zorgen ervoor dat de bomen de beste zijde omvallen. Ook zien we verschillende eekhoorntjes. Het is een prachtig stukje natuur hier en er wordt veel gefotografeerd. Ondanks dat de groep niet helemaal compleet is (we zijn met 18 personen) maken we hier, dankzij een vriendelijke Amerikaanse voorbijgangster, een leuke groepsfoto. Na ruim anderhalf uur zijn we het meer rond en begint de klim weer naar boven, iedereen in eigen tempo. Daarna splitst de groep op, een deel wandelt verder naar het Visitor Center, een deel neemt de bus terug naar het chalet en er zijn ook nog gasten die een langere wandeling gaan maken. In het Visitor Center is een leuke tentoonstelling over Alaska, een maquette, waarbij we nog maar eens zien hoe groot dit gebied is en er worden interessante films vertoond. Ook kun je er koffie drinken, heel belangrijk voor ons Nederlanders. Een aantal gasten, waaronder Eric, gaat terug naar het chalet, want zij hebben een flightseeing excursie geboekt in de middag, waarbij ze over de toendra en rondom Mount Denali vliegen. Ik heb deze tocht al eens eerder gemaakt en vond het toen zeer de moeite en het geld waard. Ze komen terug vol verhalen en een ervaring en vele foto’s en filmpjes rijker.

De middag is verder rustig en ontspannen. We moeten de koffers weer gaan pakken, want morgen gaan we met de panoramische trein naar Anchorage.