Xi'an by night

24 oktober 2017 - Xi'an, China

Er staat ons een bijzonder avond te wachten. We vertrekken per bus door het mooi verlichte Xi'an (het wordt vanaf half 6 donker) naar het theater, waar we eerst genieten van een heerlijke maaltijd. Daarna gaan we naar de theaterzaal. Over het indelen van een theaterzaal hebben de Chinezen andere ideeën dan wij, maar de voorstelling is boeiend van het begin tot het einde. De kostuums en verschillende decors zijn schitterend. De geschiedenis van de Tang-dynastie wordt in 5 bedrijven 'gespeeld' in dans-en ballet. De muziek wordt door een live orkest verzorgd. Het is fijn dat we in de afgelopen dagen al zoveel hebben gezien en gehoord hebben over de verschillende dynastieën en het leven van de keizer en het hof. Want tezamen met de decors en de dans zien we het allemaal voor ons. Het wordt prachtig verbeeld en alle gasten genieten.

Na de voorstelling gaan we terug naar ons hotel. Maar niet zonder een rit langs de stadsmuur, de zuidelijke toegangspoort en de klokkentoren. Alles is prachtig en sfeervol verlicht. Een mooie afsluiting van ons verblijf in Xi'an. Morgen vliegen we naar Qindao en schepen we weer in aan boord van onze vertrouwde ms Volendam.

1. WatsHenk Gruben:
    24 oktober 2017
    Weer een mooi verhaal,Henk Gruben.