Panoramische trein van Denali naar Anchorage

7 september 2018 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Vanochtend verzamelen we bijtijds want om 08.45 uur vertrekken we richting het treinstation in Denali, waar de panoramische trein klaar staat voor de 8-uur durende treinrit naar Anchorage. We nemen allemaal bovenin de trein plaats, waar we panoramische vensters hebben. Het regent zachtjes... het lijkt een grijze dag te worden, maar niets is minder waar. Als we een klein uurtje onderweg zijn, komt de zon erbij en kort daarna hebben we een strakblauwe lucht. We hebben wederom een fantastisch zicht op Mount Denali (zelfs tot aan Anchorage aan toe), we blijven er foto’s van maken omdat het plaatje steeds weer iets mooier is dan het vorige. We reizen door het toendra landschap. Zo in de herfstkleuren krijg je er geen genoeg van. We zien riviertjes, naaldbossen en naarmate de rit vordert, komen we ook weer in de schitterend gekleurde loofbossen. Ongelooflijk dat alles hier al over anderhalve week gaat sluiten voor de winter. Behalve een havik, arend, zalm in de rivier en een eland zien we geen wildlife meer. Maar we zijn al mazzelaars met vrijwel steeds mooi weer en bijbehorende uitzichten gedurende de hele trip. We passeren de hoogste en langste spoorbrug van Amerika, de trein rijdt stapvoets op bezienswaardige plaatsen. Voor de lunch gaan we naar het restauratierijtuig beneden. Het eten smaakt heerlijk, vooral de rendier-chili vindt gretig aftrek. Dan blijkt de (bijna) dubbelganger van koning Willem Alexander in het restauratierijtuig te zitten, hetgeen tot hilarische toestanden leidt. Alleen Maxima ziet er heel anders uit...

Tegen 18.00 uur arriveren we in Anchorage. Een bus brengt ons naar ons hotel. De laatste avond is aangebroken en we gaan gezamenlijk eten bij Orso, een gezellig restaurant vlakbij het hotel. We zijn het er over eens dat we een heerlijke reis hebben gehad en veel moois hebben gezien. En veel geluk met het weer hebben gehad!

Morgen gaan we vroeg op om naar Seattle te vliegen en dan gaat mijn groep naar  Amsterdam. Wij plakken er nog een weekje in de nationale parken rond Seattle aan vast.