Naar Fishing bridge

20 augustus 2017 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

We zijn vroeg op pad gegaan, zodat het nog wat rustiger zou zijn bij de bezienswaardigheden. Eerst getankt en gevraagd waar we een supermarkt konden vinden in het schattige wintersportplaatsje Gardiner (ik zie mezelf er wel zitten in de winter met 3 meter sneeuw). Volgens de pompstationhoudster was er een grote supermarkt 'a quarter mile over the bridge'. We reden er bijna voorbij, zo klein was het, maar voor de begrippen hier waarschijnlijk groot. Hier geen 'everything is big in America'. Ze hadden er overigens alles!

Op de camping hadden we gehoord dat er gisteren een grote groep 'bighorn sheep' (steenbokken) op de heuvels liep. We hebben goed opgelet (zelfs met verrekijker) maar helaas kregen we er geen één te zien. De beer blijft ook nog op de bucketlist. Goede reden om nog eens terug te komen.

We hebben eerst de Mammot hot springs bekeken, een vulkanische rotsformatie met meerdere bronnen. Het zag er bij aankomst spectaculair uit, maar na alle kleuren en natuurschoon van gisteren viel het ons wat tegen. Na een wandeling daar zijn we doorgereden en hebben Tower Fall (40 m hoog) bezocht. Daarna de Dunraven-pas over, we waren op 8859 ft/2700 meter (het hoogst bereikte punt tijdens deze reis). Dit deed ons denken aan de Alpen met prachtige vergezichten, bloemen en naaldbomen. Toen kwamen we bij de Upper en Lower falls, wat een natuurgeweld! We hebben er een wandeling steil naar beneden naar de Lower Falls gemaakt. Hier zie je het water in de canyon storten. Terug omhoog klimmen was wat pittiger. Vervolgens hebben we nog bij Mud Volcano (een modderpoel/bron) gekeken en bij de Drakenmond, een bron en geiser tussen de rotsen. Het hete water wordt met kracht tussen de rotsen door gestuwd, waardoor het klinkt als gebrul van een draak. Onderweg zagen we een enorme kudde bisons. Vervolgens naar Fishing bridge, onze laatste camping. In de middag genoten van de zon. Verder alvast een paar koffers ingepakt, want het einde van onze reis nadert. We mochten hier barbecuen, maar vanwege de beren in het bos rondom moest de bbq 's avonds alweer afgekoeld en opgeborgen worden. Een hele uitdaging. Toen het afkoelen niet snel genoeg ging, hebben Eric en Sieme de kolen uit de bbq 'gehonkbald' om ze daarna te blussen met water. Wat een lol, ze hebben daarna overigens zelf de troep opgeruimd.

Morgen verlaten we het prachtige Yellowstone, maar blijven in de staat Wyoming. We rijden naar Douglas, vlakbij Casper, waar een totale zonsverduistering te zien zal zijn (als de weergoden ons gunstig gezind zijn).

1. Barry Rang:
    20 augustus 2017
    Dat was vast een idee van Sieme om met de kolen te gaan "honkballen"!!
    Wat zullen jullie gelachen hebben.
  2. WatsHenk Gruben:
    20 augustus 2017
    Wat een bijzondere ervaring mrt Sieme en Eric aan de bby;leuk hoor ;jouw 8/8 ksaart ontvangen. Dank je wel.
  3. Janet:
    21 augustus 2017
    Geniet nog van de laatste momenten en dan goede reis terug.
  4. WatsHenk Gruben:
    21 augustus 2017
    Ja,Yellostone is ook mooi nietwaar? Goede reis verder.